… Ciasto bananowe z Chilli …

Dziś kulinarnie- fotograficznie. Otóż odnalazłam w starej książce kucharskiej przepis na bananowca, który urzekł mnie swoim niesamowitym aromatem i słodyczą.  Magiczne doświadczenie… Poczułam się jakbym znów była małą dziewczynką, jakby czas się cofnął i  znów miałam fioletowe wstążki wplecione w warkocze. Ten przepis króluje według mnie wśród wszelkich innych bananowych. Polecam kawałki opiekać w tosterze i smarować masłem. Niżej podzielę się przepisem, który jak to ja, urozmaiciłam swoimi dodatkami.

Chlebek bananowy:


– 140 g brązowego cukru

– 80 g miękkiego masła
– 1 ekstrakt waniliowy

– rozbełtane jajo
– 170 g mąki

– 4  dojrzałe banany
– szczypta soli i 1 łyżeczka sody

dodatkowo od siebie dodałam: chili, starty imbir, cynamon oraz kawałki czekolady.

Banany należy rozgnieść widelcem, dodać cukier, jajo i przyprawy. Następnie mąkę  z solą i sodą oraz masło. Ciasto wylać na wysmarowaną masłem blachę i piec około godzinę w rozgrzanym piekarniku do 180 stopni.

Smacznego !

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „… Ciasto bananowe z Chilli …

  1. Tekla pisze:

    oh boże nie mogę na to patrzeć!

    Mój brzuch płacze!!! ;D

Skomentuj

